Når man er virksomhedsejer, og måske særligt beskæftiger sig med sin hjemmeside, så er det også vigtigt, at man er opmærksom på de mange ting, som netop gør, at hjemmesiden er attraktiv for kunder – både nye og gamle.

Men hvad kan man egentlig gøre for at få flere kunder i forretningen? Et godt sted at starte er med selve layoutet, som gerne skal være smart og brugervenligt, så det virker overskueligt at finde rundt og finde det produkt, som man leder efter. Derudover kan du også gå op i at vise nogle af de værdier, I som virksomhed har – det kan nemlig sagtens trække flere kunder til.

Brugervenligt layout

Som nævnt er det bestemt værd at bruge tid på et flot og brugervenligt layout på hjemmesiden. Selve layoutet er det første, man støder på, når man kommer ind på hjemmesiden, og derfor er det også vigtigt, at det spiller.

Det skal gerne se nemt og overskueligt ud, så man hurtigt kan finde det, man leder efter, og derudover kan man også gøre noget ud af selve farver, skabeloner og effekter på en eller anden måde passer til virksomheden eller det produkt, der sælges. Som kunde skal man gerne mærke, at det hele går op i en højere enhed, og at man nemt kan finde rundt.

Gode budskaber

Udover et brugervenligt layout så er der også andre ting, som man kan gøre noget ekstra ud af, hvis man gerne vil tiltrække flere kunder til hjemmesiden og virksomheden generelt. Hvis I eksempelvis går meget op i nogle bestemte ting, eksempelvis udsatte børn eller bæredygtighed, så er det bestemt noget, I bør vise på jeres hjemmeside, da det sender et godt signal overfor kunder – særligt kunder, som måske ikke kender så meget til jer endnu. I dette tilfælde kan du eksempelvis se nærmere på Skildpaddeprisen, hvor du kan se mere om, hvordan du i din virksomhed viser, at du støtter op om bæredygtighed. Det er nemlig et meget stærkt budskab i disse tider, så det er der bestemt fordele i at vise på sin hjemmeside – i sidste ende kan det nemlig også gaven virksomheden som helhed.